Strategií k zefektivnění marketingových strategií internetových obchodů či poskytovatelů služeb existuje celá řada. Velmi účinným a oblíbeným nástrojem, který společnosti často využívají, je pak tzv. affiliate marketing. Víte, co jde, a jak se dá tento nástroj použít k posílení e-commerce?
Představujeme affiliate marketing
Vidina toho, že byste mohli vydělávat své peníze prakticky neustále bez nutnosti vaší intervence, vyznívá v oblasti obchodu a reklamy téměř jako splněný sen. Právě díky affiliate marketingu se však tento sen může poměrně rychle stát skutečností. O co tedy jde?
Affiliate marketing je proces, během kterého získává partner provizi za marketing produktů jiné osoby nebo společnosti. Partner tak jednoduše vyhledá produkt, který se mu líbí, pak jej prostřednictvím reklamy vhodně propaguje, načež získává část zisku z každého uskutečněného prodeje. Prodej je sledován prostřednictvím partnerských odkazů (affiliate link) z jedné webové stránky na druhou.
Možnosti affiliate marketingu
Affiliate marketing je skvělý způsob, jak zvýšit prodej a generovat značné příjmy online. Je přitom nesmírně výhodný pro všechny strany – pro samotné výrobce, kteří získají další prostor pro reklamu, pro partnerské obchodníky, kteří profitují z podílu na zisku, a taky pro koncové zákazníky, kteří se o výrobku či službě snadněji dozví díky efektivní reklamě a uskuteční tak nákup dané věci. a nový tlak na méně tradiční marketingové taktiky se rozhodně vyplatil.
Jak začít?
Hledáte-li tedy v oblasti propagace a reklamy vhodného partnera, se kterým se na inzerci chcete dohodnout, máte zpravidla celou řadu nástrojů, jak si na internetu vyfiltrovat právě ty poskytovatele e-commerce, kteří vás zaujmou svou nabídkou služeb. Můžete se zaměřit na uživatelské recenze, dosah partnera na sociálních sítích nebo srovnat jiné společnosti, které s partnerem komunikují a spolupracují, a které se věnují podnikání v podobné sféře jako vy. Pak jen stačí se s partnerem spojit a doladit případné detaily.
Řadu věcí za vás obstará affiliate manager
U velkých společností a firem je k řešení efektivní reklamy často potřeba celé oddělení. Práce s affiliate programy je v tomto směru mnohem jednodušší a ke správnému fungování vám tak postačí prakticky jeden člověk – affiliate manager. Tato osoba má v praxi na starost komunikaci s cílovými partnery, sjednávání obchodních podmínek propagace a podílu z případného zisku, a rozšiřování samotné sítě affiliate partnerů dané společnosti. Vy se tak nemusíte o nic starat a můžete jen sledovat, jak se bude obchodu dařit.
Klíčové body pro úspěšný affiliate marketing
Hodláte-li brát affiliate marketing vážně, nebo mu jen dát šanci ukázat jeho sílu a potenciál, je dobré zohlednit následující důležité body:
- Diverzifikujte své affiliate partnery. Tak zjistíte, která oblast trhu je pro vás ta nejvýnosnější.
- Navažte vztah s klienty. Reagujte na zpětnou vazbu od zákazníků, a to i na sociálních sítích – algoritmus propagace vaši aktivitu ocení.
- Mějte nabízený sortiment v malíčku. Musíte být neustále v obraze o tom, co právě nabízíte, a vhodně tak komunikovat s vašimi klienty o aktuálním sortimentu služeb či produktů.
- Nabízejte slevové akce. Nejrůznější slevové kódy jsou klíčem k rozšíření vaší klientely, v kombinaci s vlastním affiliate programem se tak dočkáte raketového růstu.
- Zveřejňujte srovnání e-shopů. V případě, že se vám daří, nebojte se porovnat vaše služby s konkurencí.
- Reklamu vhodně načasujte. Propagace vašich služeb záleží primárně na vás a na vašem sortimentu, hlavní je tedy zvolit takové období, které postihne největší část trhu, a s tím pak dále pracovat.